a www.megoldasodkulcsa.hu honlapon és az ahhoz kapcsolódó közösségi média oldalakon keresztül nyújtott szolgáltatások igénybevételéhez
1. Az ÁSZF érvényessége és hatálya
1.1. Jelen általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF) a Vitézné Deák Katalin egyéni vállalkozó, mint a 2. pontban meghatározott megbízott szolgáltató (a továbbiakban: Megbízott) által a www.megoldasodkulcsa.hu honlapon (a továbbiakban: Honlap) keresztül nyújtott online és személyesen tartott életvezetési (life coaching) és üzleti tanácsadási (business coaching) tevékenységekhez, coaching foglalkozásokhoz, tréningekhez, workshopokhoz, hírlevelek küldéséhez, továbbá valamennyi egyéb, a Honlapon és a Honlaphoz kapcsolódó közösségi média oldalakon (a továbbiakban: közösségi média oldalak) keresztül elérhető szolgáltatás, valamint a Honlapon és a közösségi média oldalakon keresztül megjelenő és azon felületekről letölthető dokumentumhoz kapcsolódó szolgáltatás (a továbbiakban együtt: Szolgáltatás) igénybevételére, illetve az igénybevételre vonatkozóan létrejött jogviszonyokra kell alkalmazni. Az adott Szolgáltatással összefüggő részletes információk a Honlapon találhatóak meg, és az ott feltüntetett elérhetőségeken keresztül rendelhetők meg, valamint a dokumentumok a Honlapról és a közösségi média oldalakról tölthetők le.
1.2. Az 1.1. pont szerinti valamely Szolgáltatás igénybevételének feltétele az ÁSZF szolgáltatást megrendelő (a továbbiakban: Megbízó) általi elfogadása.
1.3. A Megbízó a Szolgáltatás megrendelésével, illetve a Szolgáltatás igénybevételének szándékát kifejező gomb (pl. regisztrálok, megrendelem, jelentkezem, hírlevélre feliratkozom, dokumentumot letöltöm, megrendelő lapot elküldöm stb.) Honlapon történő megnyomásával tudomásul veszi és elfogadja az ÁSZF-et.
1.4. A Megbízott az ÁSZF egyoldalú módosítására jogosult mindazon esetben, amikor a gazdasági vagy szolgáltatási feltételeiben változás áll be. Az ÁSZF szövegében található esetleges elírások helyesbítése, javítása nem minősül az ÁSZF módosításának. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása a Honlapon történő közzétételekor vagy a módosításban megjelölt más időpontban lép hatályba. A Megbízott az ÁSZF módosításáról külön értesíti azokat a Megbízókat, akikkel Szolgáltatásigénybevételére vonatkozó szerződése van hatályban.
1.5. Az ÁSZF mindenkor hatályos szövege megtalálható a Honlapon, illetve a Megbízó kérésére azt a Megbízott nyomtatott formában is rendelkezésére bocsátja.
2. A Megbízott adatai
Megbízott:
Név: Vitézné Deák Katalin egyéni vállalkozó
Székhely: 1039 Budapest, Királyok útja 192. IV.15.
Adószám: 59725523-1-41
Telefonszám: +36 30 857 2432
E-mail: kapcsolat@megoldasodkulcsa.hu
Honlap: www.megoldasodkulcsa.hu
3. A szolgáltatást igénybe vevő
3.1. Amennyiben a Megbízó személye nem egyezik meg a Szolgáltatást ténylegesen igénybe vevő személyével, a Szolgáltatást igénybe vevő személyéről a Megbízó köteles írásban tájékoztatni a Megbízottat. Az ÁSZF szabályai a Megbízó által megjelölt Szolgáltatást igénybe vevő személyre ugyanúgy vonatkoznak, mint a Megbízóra, melynek betartatása a Megbízó felelőssége, az ÁSZF be nem tartásából és egyéb a Szolgáltatást igénybe vevő személy által okozott károkért a Megbízó köteles felelni és érte helytállni.
3.2. A Megbízó az ÁSZF elfogadásával elismeri, hogy az ÁSZF rendelkezéseit megismerte, és hogy azokat magára nézve kötelezőnek ismeri el.
4. A szerződés létrejötte és megszűnése
4.1. A Szolgáltatás igénybevételére vonatkozó megbízási jogviszony a Szolgáltatás megrendelésével és az ÁSZF elfogadásával valamint a szabályos megrendelés Megbízott általi elfogadására vonatkozó visszaigazolással vagy a Megbízó és a Megbízott (a továbbiakban együtt: Felek) által írásban megkötött külön szerződéssel (a továbbiakban együtt: Szerződés) jön létre. Abban az esetben, ha a Megbízó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem jogosult a Szolgáltatás igénybevételére. Az ÁSZF elfogadását követően a Szerződés fennállása alatt az elfogadás visszavonására nincs lehetőség.
4.2. A Felek között létrejött, hatályos Szerződés megszűnhet:
– a Felek közös megegyezésével;
– bármelyik fél jogutód nélküli megszűnése esetén, illetve magánszemély Megbízó esetében annak halálával;
– rendes felmondással;
– rendkívüli felmondással;
– határozott idejű Szerződés esetén a határozott idő elteltével.
4.3. A Szolgáltatás megkezdése előtt 72 (hetvenkettő) óráig, online formában tartott egyéni és csoportos life coaching ülés esetén 24 (huszonnégy) óráig bármelyik fél jogosult a másik félhez intézett írásos nyilatkozatával a Szerződést felmondani.
4.4. A Felek közös megegyezéssel a Szerződést bármikor írásban megszüntethetik.
4.5. Ha valamelyik fél az ÁSZF-ben foglalt lényeges kötelezettségét megsérti, úgy a másik fél jogosult a Szerződést a jogsértő félhez intézett egyoldalú írásbeli felmondással, azonnali hatállyal megszüntetni és kártérítést követelni. Lényeges kötelezettségnek számít a Megbízott részéről a Szolgáltatás teljes körű nyújtása a Megbízó részére. A Megbízó oldalán a Szolgáltatás nyújtásához szükséges adatok, dokumentumok megfelelő módon történő átadása, illetve a megbízási díj, illetve díjelőleg időben történő megfizetése számít lényeges kötelezettségnek.
5. A Megbízott jogai és kötelezettségei
5.1. A Megbízott kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt Szolgáltatást az általa nyújtható legmagasabb színvonalon biztosítja a Megbízónak.
5.2. A Megbízott a Szolgáltatások ellátása során köteles betartani a tevékenységére irányadó jogszabályokat, hatósági előírásokat, etikai normákat.
5.3. A Megbízott jogosult a Szolgáltatás témájának, időpontjának, valamint a helyszín és az előadó személy egyoldalú módosítására, ide értve az egyes meghirdetett esemény törlésének lehetőségét is. A Szolgáltatás esetleges törléséről, valamint a helyszín és az időpont változásáról a Megbízott köteles a Megbízót legalább a módosítással érintett esemény időpontjától számított 72 (hetvenkettő) órával, online formában tartott egyéni és csoportos life coaching ülés esetén 24 (huszonnégy) órával a Szolgáltatás nyújtásának megkezdését megelőzően értesíteni, és a Szolgáltatásért fizetendő, előre már megfizetett megbízási díjat maradéktalanul visszatéríteni.
5.4. A Megbízott jogosult időszakosan olyan akciókat tartani, amely egy általa meghatározott mértékben kedvezményt biztosít egy adott Szolgáltatásért fizetendő, Honlapon feltüntetett árból. Ezen akciók feltételeiről és az akcióban érintett kedvezményezettek köréről az akció időtartama alatt köteles a Honlapon tájékoztatást nyújtani.
5.5. A Megbízott jogosult továbbá arra, hogy bizonyos kedvezményeket csak az általa meghatározott Megbízóknak, vagy Megbízók egy csoportjának biztosítson, mely kedvezményekről nem köteles a Honlapon felvilágosítást adni.
5.6. A Megbízott fenntartja magának a jogot csoportos és kiscsoportos foglalkozás típusú Szolgáltatások nyújtása esetén azok időpontjának módosítására, amennyiben az adott Szolgáltatást igénybe vevők száma nem haladja meg az 5 (öt) főt. Ebben az esetben a már megfizetett megbízási díj visszatérítését kezdeményezheti a Megbízó, vagy azt a Megbízottal előzetesen egyeztetett másik időpontban használhatja fel.
5.7. A Szerződés megszűnésekor a Megbízott a Szolgáltatások teljesítése során birtokába kerülő dokumentumokat köteles a Megbízó vagy a dokumentum más tulajdonosa számára visszaszolgáltatni.
6. A Megbízó jogai és kötelezettségei
6.1. A Megbízó, vagy az általa megnevezett, az adott Szolgáltatást igénybevevő más személy — a 8.3. pontban meghatározott fizetési mód kivételével — azt követően jogosult a megrendelt és a Megbízott által visszaigazolt Szolgáltatást igénybe venni miután a Szolgáltatásért fizetendő megbízási díj, illetve díjelőleg megfizetésre és a Megbízott által megjelölt fizetési számlán jóváírásra került.
6.2 A Megbízó jogosult a megszerzett információk, tapasztalatok és tudásanyag saját célú felhasználására.
6.3. A Megbízó, vagy a Szolgáltatást igénybevevő más személy a befizetett Szolgáltatásokon való tényleges részvételre nem kötelezhető. Amennyiben azonban a Megbízó, vagy az általa megnevezett Szolgáltatást igénybevevő személy a Szolgáltatáson nem vesz részt, és annak megkezdése előtti 72 (hetvenkettő) óráig, online formában tartott egyéni és csoportos life coaching ülés esetén 24 (huszonnégy) óráig előzetesen a Megbízó nem mondja azt le, nem kérheti a Szolgáltatás utólagos megtartását, és a Szolgáltatásért fizetendő díj visszafizetését, viszont köteles az előzetesen meg nem térített díj Megbízottnak történő megfizetésére.
6.4. A Megbízó köteles a Megbízott rendelkezésére bocsátani a Szolgáltatás ellátásához szükséges adatokat, információkat. A Megbízó köteles az általa a Szolgáltatás megrendelése során megadott adatok és információk helyességéről meggyőződni, az ebben történt változást a Szolgáltatás megkezdéséig a Megbízott felé írásban jelezni.
6.5. A Megbízó, vagy a Szolgáltatást igénybevevő más személy az adott Szolgáltatás igénybevételekor köteles olyan magatartást tanúsítani, amellyel a Szolgáltatás megtartását, valamint több Megbízó részvétele esetében a többi Megbízót, vagy a többi Szolgáltatást igénybe vevő személyt nem zavarja, akadályozza.
7. A Szolgáltatás nyújtásának helye és ideje
7.1. A Megbízott a megrendelt Szolgáltatást a Honlapon vagy az ahhoz tartozó közösségi média oldalakon megjelölt vagy a Megbízóval előzetesen írásban egyeztetett időpontban és helyszínen nyújtja. Amennyiben a leegyeztetett helyszínben változás történne, a Megbízott köteles a Megbízót soron kívül értesíteni.
7.2. A Megbízott bizonyos Szolgáltatások esetében kiscsoportos foglalkozásokat tart. Amennyiben egy Szolgáltatás kiscsoportos foglalkozásként kerül meghirdetésre, akkor a Szolgáltatást igénybe vevők száma legfeljebb 15 (tizenöt) fő lehet.
8. A megbízási díj
8.1. A Szolgáltatásért fizetendő megbízási díjat vagy díjelőleget a Szerződés létrejöttét követő 8 (nyolc) munkanapon belül, de legkésőbb az adott Szolgáltatás nyújtásának időpontját megelőző 3 (három) munkanapig kell megfizetni.
8.2. A Szolgáltatásért magyar forintban fizetendő díjat, illetve díjelőleget – a 8.3. pont szerinti kivétellel — a Honlapon vagy az ahhoz tartozó közösségi média oldalon megjelölt, vagy a Megbízóval előzetesen írásban leegyeztetett, a Megbízott által meghatározott fizetési számlára történő átutalással kell megfizetni.
8.3. A személyesen nyújtandó Szolgáltatás esetében készpénzben történő fizetésre is van lehetőség, ebben az esetben a Szolgáltatásért fizetendő díjat legkésőbb a Szolgáltatás igénybevételének befejezését követően azonnal, magyar forintban, készpénzben kell megfizetni.
8.4. A Szolgáltatásokért fizetendő díjak a Honlapon vagy az ahhoz tartozó közösségi média oldalakon tájékoztató jelleggel kerülnek feltüntetésre, melyek a nyújtott Szolgáltatáshoz kapcsolódóan konkrétan, egyedileg a Felek között előzetesen írásban leegyeztetett módon kerülnek meghatározásra.
9. A Szolgáltatás lemondása
9.1. Amennyiben a Szolgáltatást annak megkezdését megelőző 72 (hetvenkettő) órán túli időpontban bármelyik fél visszamondja, a Megbízó az általa megfizetett díj 100%-át (száz százalékát) visszakapja, illetve nem köteles megbízási díjat fizetni. Amennyiben a Szolgáltatás nyújtásának kezdési időpontja előtt 0-72 (nulla-hetvenkettő) órával mondja le a Megbízó a Szolgáltatás igénybevételét, úgy a Szolgáltatásért fizetendő díj 50%-át (ötven százalékát) köteles a Megbízott visszafizetni, illetve a Megbízó megfizetni. Az online formában tartott egyéni és csoportos life coaching ülés esetén az ülést megelőző 24 (huszonnégy) óráig bármelyik fél jogosult az ülést lemondani, amennyiben 0-24 (nulla-huszonnégy) óra között mondja le a Megbízó a Szolgáltatás igénybevételét, úgy a Szolgáltatásért fizetendő díj 50%-a (ötven százaléka) kerül a Megbízott által visszafizetésre, illetve leszámlázásra.
9.2. Szolgáltatást, illetve időpontot lemondani kizárólag írásban, elektronikus levélben lehet a kapcsolat@megoldasodkulcsa.hu e-mail címre küldött elektronikus levélben. A Megbízó lemondó levelét 24 (huszonnégy) órán belül a Megbízott írásban visszaigazolja. A két levél együttesen igazolja, hogy a Szolgáltatás lemondásra került. Amennyiben lemondó levélére 24 (huszonnégy) órán belül nem kap választ a Megbízó, vagy a Szolgáltatás igénybevétele 24 (huszonnégy) órán belül történik, úgy javasolt, hogy a Megbízó telefonon is jelezze a változást a Megbízott részére az írásbeli jelzésen túlmenően.
10. Szerzői jogok
10.1. A Honlapon és a közösségi média oldalakon szereplő, valamint a Megbízott által rendelkezésre bocsátott dokumentumok, információk, egyéb szövegek, hang- és képi felvételek olyan szellemi terméknek minősülnek, amellyel kapcsolatos valamennyi szerzői jog a Megbízott tulajdonában áll.
10.2. A Megbízó az ÁSZF elfogadásával kötelezettséget vállal arra, hogy a 10.1 pontban meghatározott szellemi terméket kizárólag saját célra használhatja, és az együttműködés tárgyával össze nem függő módon nem használja fel.
10.3. A nyújtott Szolgáltatásról hang, képi vagy videó felvétel csak a Megbízott és az érintett személyek előzetes beleegyezésével készíthető. Amennyiben az előzőekben felsorolt típusú felvételt kíván a Megbízó, vagy az általa meghatalmazott más személy készíteni olyan foglalkozáson, melyen más Megbízó(k) vagy más személy(ek) is részt vesznek, arról a felvétel készítője előre köteles tájékoztatni az adott Szolgáltatáson résztvevő többi személyt, és kizárólag az Ő beleegyezésükkel készítheti el az adott felvételt. Amennyiben ilyen felvétel készül, a felvételt készítő a Megbízottnak, valamint az adott Szolgáltatáson résztvevő többi személynek kérés esetén köteles díjmentesen rendelkezésre bocsájtani.
10.4. A Honlapon található és a rendelkezésre bocsátott anyagok egészének vagy részeinek sokszorosítása, másolása, egyéb művekhez való bármilyen felhasználása kizárólag a tulajdonos engedélyével lehetséges, annak hiányában az jogsértő cselekményt valósít meg.
10.5. A Megbízottat, mint szerzőt megilleti a jog, hogy a szellemi termékekre vonatkozó közleményen, idézeten – a közlemény, idézet terjedelmétől és jellegétől függően – szerzőként feltüntessék.
10.6. A szerzői jogok megsértését a Megbízott olyan lényeges kötelezettség sértésnek tekinti, amely a Szerződés azonnali hatályú felmondását és ezzel egyidejűleg kártérítés követelését vonhatja maga után.
11. Adatkezelés
11.1. A természetes személy Megbízó tudomásul veszi, hogy az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása részéről az adatvédelmi nyilatkozat megadásának is minősül, amelynek birtokában a Megbízott a Szolgáltatás nyújtása céljából a Megbízó által megadott személyes adatokat jogosult kezelni. Személyes adatnak minősül a Megbízó minden olyan adata, amelyből a személye azonosítható. Az adatok kezelése ez esetben tárolást és a Szolgáltatás számára történő feldolgozást jelent.
11.2. A Megbízott adatkezelésének részletes szabályait az Adatkezelési tájékoztató tartalmazza, mely a Honlapon elérhető.
11.3. A Megbízott a Megbízó kérésére részletes tájékoztatást nyújt az adatkezelés módjáról.
11.4. A Megbízó beleegyezik abba, hogy a Szolgáltatások összefoglalóit, azok tapasztalatait a Megbízó teljes nevének megjelölése nélkül, csupán keresztnév megjelöléssel a Megbízott nyilvánosan bemutassa, azokat marketing tevékenysége során példaként, referenciaként felhasználja, és ezzel kapcsolatban a Megbízó a Megbízott felé semmilyen anyagi követelést nem támaszt.
11.5. Megbízott kijelenti, hogy a Szolgáltatás igénybevételekor, Szolgáltatások igénybevételéhez szükséges megrendelés során, a hírlevélre történő feliratkozáskor, dokumentumok letöltésekor kapott személyes adatokat bizalmasan kezeli, harmadik személynek nem adja át. A hírlevélre történő önkéntes feliratkozás bármikor megszüntethető az elektronikus levelekben lévő leiratkozási link vagy a kapcsolat@megoldasodkulcsa.hu email címre történő elektronikus levél küldésével.
11.6. Felek a Szerződéssel, illetve annak teljesítésével kapcsolatosan kölcsönösen kijelentik, hogy a teljesítés során tudomásukra jutott minden adatot, információt bizalmasan kezelnek és megőriznek, ezeket a másik fél előzetes, írásbeli hozzájárulása hiányában nem hozzák nyilvánosságra vagy – a jogszabályban arra feljogosított személyek és szervek és a 11.4 pontban foglaltak kivételével – nem teszik hozzáférhetővé harmadik személy számára.
12. Egyéb rendelkezések
12.1. Felek rögzítik, hogy egymás között minden nyilatkozatot vagy egyéb értesítést írásban, szükség szerint tértivevényes levélben vagy e-mail útján kell megküldeni, amely akkor tekinthető szabályszerűnek, ha azt a Felek képviselői vagy arra kijelölt kapcsolattartói részére kézbesítették. Az értesítés akkor válik joghatályossá, amikor azt a címzett igazoltan átvette.
12.2. Az e-mail útján történő kézbesítés esetén a nyilatkozat vagy értesítés akkor válik joghatályossá, amikor a címzett azt igazoltan kézhez vette: arról automatikus vagy kifejezett visszaigazolás érkezett.
12.3. A tértivevényes ajánlott postai küldeményt a kézbesítés megkísérlésének napján kézbesítettnek kell tekinteni, ha a címzett az átvételt megtagadta. Ha a kézbesítés azért volt eredménytelen, mert a címzett az iratot nem vette át (az a feladóhoz nem kereste jelzéssel érkezett vissza), az iratot – az ellenkező bizonyításáig – a postai kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon kell kézbesítettnek tekinteni.
12.4. Felek minden, a Szerződés megkötése után felmerülő, a Szerződés teljesítését akadályozó
körülményről kölcsönösen kötelesek egymást tájékoztatni.
12.5. Felek a közöttük esetlegesen felmerült vitákat elsősorban közvetlen tárgyalások útján kísérlik meg rendezni, ennek eredménytelensége esetére tudomásul veszik, hogy a jogvita rendezése az arra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező magyar bíróság vagy egyéb eljárás lefolytatására jogosult hatóság joghatósága alá tartozik.
12.6. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadók.
12.7. A jelen ÁSZF 2023. január 1. napjától hatályos.
Budapest, 2023. január 1.